W ostatnim dniu roku szkolnego, 26 czerwca 2015, w Częstochowie odbyła się konferencja pod hasłem "Interdyscyplinarność kluczem do sukcesu w skutecznym wspomaganiu rozwoju dziecka". Konferencja stanowiła podsumowanie projektu "Kompetencje nauczyciela gwarancją optymalnego rozwoju dziecka", realizowanego przez Fundację In Corpore wspólnie z Wyższą Szkołą Lingwistyczną w Częstochowie oraz Wojewódzkim Ośrodkiem Metodycznym w Katowicach i współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
    Konferencja była moderowana przez red. Iwonę Flanczewską-Rogalską, redaktor TVP Katowice, która od wielu lat wspiera inicjatywy społeczne, mające na celu poprawę jakości życia osób niepełnosprawnych. Licznie przybyłych (mimo początku wakacji) gości przywitał dr n. hum. Ryszard Stefaniak, Zastępca Prezydenta Miasta Częstochowy. Głos zabrali: prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz, psycholog kliniczny, twórczyni Metody Dobrego Startu, założycielka Polskiego Towarzystwa Dysleksji, dr hab. Krzysztof Morawski, ordynator Oddziału Otologii i Neurootologii z Pododdziałem Dziecięcym Kliniki Otolaryngologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz dr n. hum. Edyta Sadowska, pedagog, Rektor Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie. Wszyscy prelegenci podkreślali konieczność wielospecjalistycznego podejścia do diagnostyki i terapii dzieci z trudnościami rozwojowymi.

    Głos zabrał również prof. nadzw. dr hab. Andrzej Misiołek, Senator RP, który przedstawił przebieg podejmowanych przez siebie działań, mających na celu uzupełnienie treści projektu rozporządzenia w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne, tak aby umożliwić dzieciom z diagnozą centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego uzyskanie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego.
Kilka słów o pracach Senatu dotyczących dzieci z dysfunkcjami dodał także obecny na konferencji Senator RP Andrzej Szewiński.

    Konferencję zakończyło wystąpienie dr n. hum. Iwony Sosnowskiej-Wieczorek, Prezesa Fundacji „In Corpore”, kierownika naukowego Studiów Podyplomowych „Wczesne Wspomaganie, terapia pedagogiczna i rewalidacja dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi”.

 

 

    Przez 18 miesięcy w ramach projektu "Kompetencje nauczyciela gwarancją optymalnego rozwoju dziecka" spotykaliśmy się na konferencjach, kursach, warsztatach, studiach. Prelegentami i wykładowcami byli często wybitni specjaliści w zakresie wspomagania rozwoju dziecka, znakomitości świata medycyny, psychologii, pedagogiki. Dla nas był to czas wytężonej pracy, ale uważamy, że było warto i mamy nadzieję, że uczestnicy naszych kursów, szkoleń i konferencji myślą tak samo.
    Dziękujemy wszystkim za udział w wydarzeniach projektu.