Cel warsztatów:
podkreślenie roli komunikacji w budowaniu relacji w triadzie: Nauczyciel/Terapeuta – Rodzice/Opiekunowie – Dziecko;
zapoznanie z etapami adaptacji Rodziców/Opiekunów do nowej sytuacji w obliczu diagnozy o niepełnosprawności;
podkreślenie korelacji między przeżyciami rodziców a stanem układu nerwowego w ujęciu teorii poliwagalnej Stephena Porgesa;
podkreślenie korelacji między przeżyciami rodziców a tendencją do danej postawy rodzicielskiej;
zapoznanie z zasadami terapii, które wzmacniają / budują relacje terapeutyczną z pacjentem i jego rodziną;
zapoznanie z zasadami doboru terapii – hierarchia wartości i realizowanych metod/ technik i stosowanych narzędzi;
przedstawienie i praktyczne zastosowanie self care w terapii – jak zadbać o siebie:;
Ramowy program szkolenia:
1. Rola komunikacji w pracy terapeuty/ nauczyciela.
2. Etapy adaptacji rodziców/ opiekunów do nowej sytuacji w obliczu diagnozy o niepełnosprawności.
3. Korelacja między przeżyciami rodziców/ opiekunów a stanem układu nerwowego w ujęciu teorii poliwagalnej.
4. Korelacja między przeżyciami rodziców a tendencją do danych postaw rodzicielskich.
5. Zasady terapii holistycznej, które budują relację terapeutyczną z pacjentem i jego rodziną.
6. Hierarchia wartości i realizowanych metod, technik i narzędzi – zasady doboru.
7. Self care w pracy terapeuty/ nauczyciela.
Grupa docelowa szkolenia:
Nauczyciele,
Terapeuci,
Studenci,
Nauczyciele wspomagający,
Asystenci,
Harmonogram godzinowy zajęć: 9:00 – 17:00
Osoby prowadzące:
mgr Barbara Pietrowska - Specjalizacja:
Pedagog specjalny wieloprofilowego usprawniania (pedagog specjalny dzieci przewlekle chorych i z dysfunkcją narządów ruchu, oligofrenopedagog ,surdopedagog),
terapeuta WWRD,
logopeda,
pedagog społeczny,
nauczyciel wychowania przedszkolnego w oddziałach specjalnych,
terapeuta Integracji Sensorycznej
Koszt: 560 zł
Termin: 08.06.2024 Miejsce: Katowice
Pobierz Regulamin Kursów