Cel warsztatów:
zapoznanie / ugruntowanie wiedzy na temat znaczenia funkcjonowania zmysłów w życiu człowieka, najważniejsze definicje i pojęcia;
poznanie znaczenia procesów regulacji w życiu dziecka w odniesieniu do rozwoju człowieka w ujęciu holistycznym, w tym roli środowiska, w którym dziecko funkcjonuje;
prezentacja adaptacji Arkusza pomocniczego — rozwiązywania problemów dla dzieci z dysfunkcją w zakresie integracji sensorycznej opracowanego na bazie książki: Ellen Yack, Paula Aquilla, Shirley Sutton, Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną, Gdańsk 2014;
praktyczna prezentacja Strategii modyfikacji zachowań, które mogą wspomóc proces uczenia się dziecka a także zwiększyć jego zaangażowanie w środowisku edukacyjno-terapeutycznym – zarówno w grupie przedszkolnej/ klasie szkolnej jak i w pracy indywidualnej;
Ramowy program szkolenia:
1. Jak funkcjonują zmysły?
2. Dlaczego dzieci potrzebują dobrej regulacji by „dobrze” się zachowywać ?
3. Arkusz pomocniczy — rozwiązywania problemów dla dzieci z dysfunkcją w zakresie integracji sensorycznej.
4. Omówienie proaktywnych i reaktywnych strategii oraz technik radzenia sobie z trudnymi zachowaniami — przykłady rozwiązań.
5. Bibliografia.
Grupa docelowa szkolenia:
Nauczyciele,
Terapeuci,
Studenci,
Nauczyciele wspomagający,
Asystenci,
Harmonogram godzinowy zajęć: 9:00 – 17:00
Osoby prowadzące:
mgr Barbara Pietrowska - Specjalizacja:
Pedagog specjalny wieloprofilowego usprawniania (pedagog specjalny dzieci przewlekle chorych i z dysfunkcją narządów ruchu, oligofrenopedagog ,surdopedagog),
terapeuta WWRD,
logopeda,
pedagog społeczny,
nauczyciel wychowania przedszkolnego w oddziałach specjalnych,
terapeuta Integracji Sensorycznej
Koszt: 560 zł
Termin: 20.10.2024 Miejsce: Katowice
Pobierz Regulamin Kursów