Jeśli znudziły Ci się książeczki z samogłoskami przy stoliku,
Jeśli lubisz się bawić z maluchem na podłodze
Jeśli jesteś twórczym, kreatywnym logopedą
Jeśli lubisz eklektyzm metod i technik
Jeśli nie stać Cię na nowe pomoce i chcesz nauczyć się wykorzystywać w terapii logopedycznej przedmioty codziennego użytku
Nauczysz się, jak łączyć rozwój ruchu, mowy i ciekawości dziecka, jak bawić się, by wywołać pierwsze dźwięki i jak zachęcić niemówiącego malucha do mówienia.
Instruktor szkolenia: dr Marzena Machoś – logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej.
Doktor Marzena Machoś jest zwolennikiem holistycznego podejścia do procesu terapii dziecka niemówiącego. Szkolenie prezentuję strategię wyrosłą na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z problemami w komunikowaniu się. Warsztatowa prezentacja budowania fundamentalnych zachowań komunikacyjnych u dziecka stanowi podejście eklektyczne, którego bazą jest normatywny rozwój funkcji poznawczych zdrowego dziecka. Niewątpliwą zaletą prezentowanego podejścia jest stosowanie w czasie terapii przedmiotów codziennego użytku.
Dr Machoś jest autorką licznych artykułów, Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych i poradników Od zabawy do mówienia i Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka. Wykładowca
na studiach podyplomowych na kilku uczelniach wyższych.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy: logopedów pracujących z małym dzieckiem niemówiącym (autyzm, upośledzenie umysłowe, alalia)
terapeutów pracujących w ramach wczesnej interwencji
rodziców dzieci, u których przyswajanie języka nie przebiega zgodnie z normą
Ramowy Program Szkolenia
1. Co to jest Guguhopla? Założenia techniki łączącej ruch, zabawę i wokalizację pierwszych samogłosek.
2. Zacznij od bazy – bazowe umiejętności komunikacyjne a budowanie kontaktu z niemówiącym dzieckiem.
3. Guguhopla dla niemowlaka- stymulacja dźwiękami w czasie codziennych czynności pielęgnacyjnych. Dialog wokaliczny (czuwanie bierne i czynne, stymulacja w dialogu)
4. Guguhopla dla niemówiącego malucha – propozycje aktywności mobilizujących do produkcji pierwszych dźwięków.
5. Wykorzystanie w terapii przedmiotów codziennego użytku (piłka, kocyk, papier toaletowy zamiast drogich pomocy. Propozycje zabaw z rodzicami. Nauka samogłosek.
6. Samogłoski na start - piłki (samogłoski plus sekwencje ruchów dwóch kolorowych piłek, propozycja domowej, prostej zabawy dla rodziców i terapeutów).
7. Samogłoski na start - koc (samogłoski plus sekwencje ruchów).
8. Jak utrwalać wprowadzane na terapii dźwięki w domu (propozycje zabaw z rodzicami)
9. Samogłoska „totalna” – połączenie dźwięku, obrazu graficznego, gestu i konkretnej zabawy. Nauka dokonywania wyboru, gdzie dźwięk symbolizuje wykonywaną czynność.
10. Samogłoska plus rozumienie – oznaczenie nazw czynności dźwiękiem samogłoskowym. Zabawa z nazywaniem.
11. Od samogłoski do zdania. Komunikacja totalna (obrazek, gest, litera, dźwięk).
12. Komunikacja totalna. Budowanie zdań obrazkowo-literowo-gestycznych (propozycje do czasowników jeść, mieć, lubić).
13. Samogłoska a czasownik. Propozycje zabaw
14. Funkcje pierwszych połączeń wyrazowych (wg K. Kuszak) – przeniesienie modelu normatywnego do terapii dziecka z ORM (nominacja, negacja, nieistnienie, powtórzenie, wykonawca-czynność)
Termin: 16.09.2023
Regulamin: regulamin szkoleń
Cena: 530 zł
Zapisy poprzez formularz zgłoszeniowy: Guguhopla, od zabawy do mówienia 16.09.2023