Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak diagnozować gotowość dziecka do jedzenia łyżeczką, do picia z kubeczka, do przyjmowania pokarmów stałych. Jeśli chcesz na terapie logopedyczną patrzeć całościowo i zbudować maluchowi sensoryczną i motoryczną „bazę” do artykulacji. W czasie szkolenia uczestnicy zostaną zapoznani z rozwojem funkcji pokarmowych (ssanie, łyżeczka, kubek, pokarmy stałe) i ich roli w budowaniu normatywnej artykulacji
Instruktor szkolenia dr Marzena Machoś – logopeda, specjalistka wczesnej logopedii klinicznej. Doktor Marzena Machoś jest zwolennikiem holistycznego podejścia do procesu terapii dziecka niemówiącego. Szkolenie prezentuję strategię wyrosłą na gruncie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z problemami w komunikowaniu się. Warsztatowa prezentacja budowania fundamentalnych zachowań komunikacyjnych u dziecka stanowi podejście eklektyczne, którego bazą jest normatywny rozwój funkcji poznawczych zdrowego dziecka. Niewątpliwą zaletą prezentowanego podejścia jest stosowanie w czasie terapii przedmiotów codziennego użytku. Doktor Machoś jest autorką licznych artykułów, Kart Diagnozy Neurologopedycznej Niemowlęcia, programu stymulacji komunikacji dla małych dzieci, autorką pierwszego polskojęzycznego programu z zakresu dogoterapii i komunikacji, Kart obserwacji bazowych umiejętności komunikacyjnych i poradników Od zabawy do mówienia i Dla oczka i uszka, pierwsze dźwięki maluszka. Wykładowca
na studiach podyplomowych na kilku uczelniach wyższych.
Do udziału w szkoleniu zapraszamy: Logopedów i neurologopedów,
Fizjoterapeutów,
Terapeutów zajęciowych,
Lekarzy
Ramowy Program Szkolenia
1. Omówienie autorskich kart obserwacji: M. Machoś, M. Czajkowska, „Sprawdź, czy jest gotowe do jedzenia” (motoryka, ręka, oko, autostymulacja, gotowośc do łyżeczki, kubka i pokarmów stałych)
2. Czynności z udziałem kostnych i mięśniowych struktur związanych z kompleksem ustno-twarzowym
3. Ocena odruchowych reakcji oralnych
4. Rozwój twarzy i narządów żucia (od noworodka do przedszkolaka)
5. Rozszerzanie diety (czy wszystkie dzieci są gotowe na BLW)
6. Od autostymulacji oralnej do jedzenia
7. Preodgryzanie, pregryzienie, odgryzanie, gryzienie i żucie
8. Oddychanie a połykanie, oddychanie a jedzenie – rola normatywnego sposobu oddychania dla rozwoju mowy
9. Ssanie odżywcze, ssanie nieodżywcze, parafunkcje ssania a mówienie
10. Suckling a sucking, czyli kilka słów o kompresji i ciśnieniu ujemnym
11. Istota połykania i jego rozwój (nienormatywne połykanie, a następstwa artykulacyjno-zgryzowe)
12. Karmienie łyżeczką (gotowość dziecka do karmienia łyżeczką)
13. Picie z kubka
14. Mobilność na stabilności i gotowość do jedzenia
Regulamin: regulamin szkoleń
Cena: 530 zł
Termin: 17.09.2023, miejsce: Katowice
Zapisy poprzez: formularz zgłoszenia Od jedzenia, picia, oddychania i połykania do mówienia 17.09.2023