Szkolenie ma na celu zapoznanie uczestników z konsekwencjami wpływu uszkodzenia narządu słuchu na rozwój i zaburzenia mowy u dzieci. W czasie szkolenia zostaną przedstawione informacje na temat funkcji, etiologii zaburzeń i uszkodzeń w obrębie narządu słuchu oraz możliwości diagnostyczno-terapeutycznych u dzieci.
Instruktor prowadzący: mgr Agnieszka Dziedzic - z wykształcenia pedagog specjalny i logopeda-audiolog. Ukończyła studia doktoranckie w Instytucie Pedagogiki KUL. Członek Polskiego Stowarzyszenia Metody Fo-nogestów oraz Centrum Edukacji Niesłyszących i Słabosłyszących KUL. Uczestniczyła w 6-miesięcznym stażu naukowo-dydaktycznym w Poliklinice SUVAG w Zagrzebiu. W trakcie stażu poznała założenia teoretyczne metody oraz jej praktyczny wymiar w terapii osób z zaburzeniami słuchu i mowy. Prowadzi zajęcia logopedyczne oraz zajęcia WWRD z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej z dziećmi z zaburzeniami mowy i komunikacji. Od wielu lat związana z Międzynarodowym ruchem „Wiara i Światło”. Zajmuje się problematyką odpowiedzialności w edukacji osób z uszkodzeniami narządu słuchu.
Do udział w szkoleniu zapraszamy: logopedów i neurologopedów oraz surdologopedów
pedagogów i pedagogów specjalnych
psychologów pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi
Ramowy Program Szkolenia:
1. Narząd słuchu – anatomia i fizjologia.
2. Rozwój funkcji słuchowych.
3. Etiologie uszkodzeń narządu słuchu.
4. Typologie uszkodzeń narządu słuchu: aspekt medyczny i logopedyczny.
5. Wywiad surdologopedyczny.
6. Funkcjonalna diagnoza surdologopedyczna. Narzędzia diagnostyczne.
7. Rozwój mowy i zaburzenia mowy u dzieci z uszkodzeniami narządu słuchu.
8. Metody i strategie w terapii dzieci z uszkodzeniami słuchu. Wychowanie słuchowo-językowe a trening słuchowy.
9. Komunikacja alternatywna i wspomagająca.
10. Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego z wykorzystaniem elementów metody werbo-tonalnej. Założenia teoretyczne metody i implikacje terapeutyczne.
11. Uszkodzenia jednostronne i ich konsekwencje w rozwoju językowym.
12. Karta Oceny Zachowań Komunikacyjnych (KOZK) i Karta Samooceny Umiejętności Komunikacyjnych (KSUK).
13. (C)APD – kryteria diagnostyczne, charakterystyka zaburzenia, wybrane metody terapii.
14. Specjalne potrzeby edukacyjno-terapeutyczne. Konstruowanie programów terapeutycznych.
15. Przedstawienie wybranych pomocy logopedycznych i materiałów dydaktycznych.
16. Dyskusja.
Termin kursu: 20.11.2022, w związku z obecną sytuacją, jeśli nie będzie możliwości realizacji szkoleń stacjonarne szkolenie zostanie zrealizowane w formie online
Cena: 550 zł
Regulamin: regulamin szkoleń
Zapisy poprzez: formularz zgłoszenia Uszkodzenia narządu słuchu – programowanie terapii logopedycznej