Koncepcja Halliwick jest sposobem uczenia wszystkich osób, ze zwróceniem szczególnej uwagi na osoby z trudnościami fizycznymi w uczeniu się, uczestniczenia w zabawach w wodzie, niezależnego poruszania się w niej i pływania. Nauka pływania wg zasad Halliwick opiera się na znanych zasadach fizyki, a w szczególności: hydrostatyki, hydrodynamiki i mechaniki ciała.
Kurs składa się z zajęć teoretycznych (15,5 godziny) oraz praktycznych (9,5 godzin).
W ciągu ostatnich lat stała się ona jedną z najszybciej rozwijających się metod leczniczych. Pacjenci, niezależnie od wieku i dolegliwości, zauważają u siebie poprawę zdrowia, co powoduje, że z leczenia korzysta coraz większa liczba osób. Jej twórcą jest William G. Sutherland, natomiast jej biodynamiczne podejście rozwijali tacy terapeuci jak James Jealous, Rollin Becker oraz Franklyn Sills. Terapia czaszkowo-krzyżowa to doskonałe uzupełnienie standardowych metod oraz technik fizjoterapeutycznych.
Kurs składa się z 7 modułów.
Metoda Fascial Distortion Model (FDM), która zdobywa obecnie ogromną popularność wśród terapeutów i pacjentów na całym świecie, została stworzona w latach 90-tych przez osteopatę - dr Stephena Philipa Typaldosa. Zauważył on jak istotną rolę w różnego rodzaju schorzeniach oraz dysfunkcjach narządu ruchu odgrywa powięź. FDM to wyjątkowo skuteczna forma diagnozy oraz terapii dolegliwości bólowych, a także dysfunkcji narządu ruchu w obszarze układu mięśniowo-szkieletowego. Od początku lat 90-tych i powstania tej koncepcji, jej twórca przekazuje swoją wiedzę w USA, Japonii, a także w krajach europejskich. Metodę tę często spotyka się pod nazwą Typaldos Manual Therapy, czyli TMT, bądź tez Orthopatic Medicine, czyli medycyna ortopatyczna.
Ramowy program kursu: Kurs podstawowy obejmuje 4 moduły i kończy się egzaminem teoretycznym oraz praktycznym.
PNF = Proprioceptive Neuromuscular Facilitation jest koncepcją, która powstała w 1946 roku w Kalifornii. Jest efektem współpracy fizjoterapeutki Maggie Knott z neurofizjologiem dr Hermanem Kabata. To przykład neurofizjologicznego, kompleksowego systemu oddziaływań terapeutycznych, który bazuje na najnowszych osiągnięciach nauk medycznych. Ich istota została zawarta w nazwie proprioceptywne (związane z receptorami ciała), nerwowo-mięśniowe (uaktywniające układ nerwowo-mięśniowy) facilitowanie (ułatwianie). Z uwagi na szeroki zakres oddziaływania koncepcja PNF szybko przestała być utożsamiana z techniką skierowaną wyłącznie dla pacjentów neurologicznych.
Kurs jest prowadzony zgodnie z programem IPNFA dla kursu podstawowego PNF. Uzyskany certyfikat umożliwia dalsze kształcenie u Międzynarodowych Instruktorów.
Warunkiem przystąpienia do kursu rozwijającego jest ukończenie szkolenia podstawowego oraz półroczna przerwa (od PNF Basic), przeznaczona na zbieranie doświadczenia w pracy z pacjentem. Celem szkolenia jest rozwinięcie wiedzy zdobytej na poziomie podstawowym o szczegółowe analizy biomechaniczne oraz neurofizjologiczne ludzkiego organizmu. Prezentowana jest analiza ruchu i funkcji oraz funkcjonalne zastosowanie tej koncepcji rehabilitacyjnej, w zakresie poszerzonym w stosunku do kursu podstawowego. Główną częścią kursu PNF rozwijającego jest precyzyjna analiza zaburzeń funkcjonalnych pacjenta.
Kurs rozwijający PNF (3A) trwa 5 dni, obejmuje 50 godzin lekcyjnych i kończy się egzaminem pisemnym i praktycznym nadającym tytuł "Dyplomowanego Terapeuty PNF".
Nauczyciele to bardzo ważna grupa zawodowa, na której zależy nam szczególnie.
Z myślą o nich – od początku istnienia naszej placówki – organizujemy kursy, szkolenia, warsztaty, studia podyplomowe, prowadzone zarówno w trybie stacjonarnym, jak i w formie kształcenia na odległość.
Stawiamy sobie za cel nieustanne podnoszenie i doskonalenie kwalifikacji zawodowych nauczycieli, zarażamy ich nowymi trendami w kształceniu, przedstawiamy innowacyjne praktyki pracy dydaktyczno-wychowawczej.
W ramach działalności statutowej NPDN organizuje także różnorodne formy współpracy i wymiany doświadczeń, w tym zjazdy naukowe, kongresy i konferencje, seminaria oraz wykłady.
Studia podyplomowe na kierunku: Integracja Sensoryczna.
Zapisy prowadzi Wyższa Szkoła Humanitas, wiecej informacji: https://www.humanitas.edu.pl/integracja_sensoryczna#faq_tab_19242
Czas trwania studiów: 3 semestry
Termin rozpoczęcia zajęć: październik 2021 (po zebraniu grupy)
Cena: 6000 zł.
Promocja: „Im wcześniej tym lepiej” (800 zł mniej do 31 stycznia 2021 r.)
Zapisy na studia poprzez: formularz rekrutacyjny Studia podyplomowe - Integracja Sensoryczna
Kontakt w sprawie studiów pod numerem telefon 883-337-981, e-mail: studia@centrumincorpore.pl
1. CHARAKTER STUDIÓW
Studia podyplomowe Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają charakter kwalifikacyjny - nadają kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej i przygotowują do wykonywania zawodu nauczyciela, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. 2017, poz. 1575) oraz Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2019, poz. 1450). Dla opracowania założeń kierunku kluczowe również były zapisy Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. 2015, poz. 1113).
2. CEL STUDIÓW I ZAKRES TEMATYCZNY
Celem studiów jest wyposażenie słuchacza w wiedzę psychologiczno-pedagogiczną oraz w umiejętności niezbędne do pracy diagnostycznej, edukacyjnej i terapeutycznej z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Program kształcenia obejmuje najistotniejsze zagadnienia z obszaru pedagogiki specjalnej m.in.: interdyscyplinarne podstawy integracji i inkluzji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, kryteria diagnostyczne i podstawy wczesnego wspomagania rozwoju, dydaktykę specjalną, podstawy wychowania, edukacji, terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, diagnozę funkcjonalną i konstruowanie programów edukacyjno-terapeutycznych czy metodykę kształcenia specjalnego, ze wskazaniem najnowszych oraz innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie.
3. WYBRANE TREŚCI REALIZOWANE W TOKU STUDIÓW Medyczne podstawy zaburzeń ze spektrum autyzmu
Psychologiczno-pedagogiczne podstawy wiedzy o zaburzeniach ze spektrum autyzmu
Elementy neurologii dziecięcej
Diagnoza psychopedagogiczna - metody i narzędzia w diagnozowaniu autyzmu
Metody wspomagania rozwoju dziecka i terapii autyzmu
Wczesna interwencja
Zasady edukacji i terapii dzieci i uczniów z zaburzeniami spektrum autyzmu
Projektowanie działań edukacyjno-terapeutycznych
Komunikacja alternatywna i wspomagająca
Współpraca z rodziną dziecka/ucznia ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
Edukacja włączająca ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Pedeutologia z deontologią
Metodyka wczesnego wspomagania ucznia z zaburzeniami spektrum autyzmu
Organizacja i specyfika kształcenia ucznia z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Metody i programy terapii indywidualnej z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Zasady pracy opiekuńczo-wychowawczej z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Stymulacja zmysłów i integracja sensoryczno-motoryczna
Doradztwo edukacyjno-zawodowe i wspieranie rozwoju osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Trening umiejętności społecznych
4. ADRESACI STUDIÓW
Kształcenie na studiach podyplomowych w zakresie pedagogiki specjalnej umożliwiające zdobycie kwalifikacji nauczyciela - pedagoga specjalnego, prowadzone jest w dwóch wariantach,
dla osób posiadających kwalifikacje do nauczania przedmiotu lub prowadzenia zajęć, a nie posiadających przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej lub
dla osób posiadających przygotowanie w zakresie pedagogiki specjalnej i pragnących zdobyć przygotowanie w dodatkowym zakresie pedagogiki specjalnej - do pracy z uczniami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
5. CO ZYSKUJESZ
Słuchacze zyskują kompetencje do pracy z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, tj. podejmowania kompleksowych działań diagnostycznych, edukacyjnych i terapeutycznych w pracy z uczniem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Absolwenci uzyskują kwalifikacje do pracy z dzieckiem/osobą z zaburzeniami ze spektrum autyzmu we wszystkich typach przedszkoli i szkół a także w ośrodkach szkolno-wychowawczych jako nauczyciel wspomagający. 1 stycznia 2016 r. weszły w życie przepisy § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. poz. 1113). Nowe regulacje wprowadziły – w przedszkolach ogólnodostępnych, innych formach wychowania przedszkolnego i szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęte dzieci i uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone – obowiązek dodatkowego zatrudniania:
nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, lub
specjalistów, lub w przypadku klas I–III szkoły podstawowej – asystenta nauczyciela, o którym mowa w art. 7 ust. 1e ustawy, lub
pomoc nauczyciela
– z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Czas trwania:
3 semestry
450 godzin zajęć oraz 180 godzin praktyk dla nauczycieli
390 godzin zajęć i 120 godzin praktyk dla pedagogów specjalnych
Tryb studiów:
tradycyjny lub hybrydowy
Informacji udziela i zapisy przyjmuje:
Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli Fundacji In Corpore
Ul. Bażantów 2
40-668 Katowice
tel. kom. +48 883 337 981
info@fundacjaincorpore.pl
Koszt studiów: 3600 zł
Miejsce realizacji zajęć stacjonarnych:
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 2
Ul.Jana Zamoyskiego 100, 30-523 Kraków
6. DOKUMENTY REKRUTACYJNE
Proces rekrutacyjny jest prowadzony w sposób ciągły. O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność zgłoszeń do wyczerpania puli limitu miejsc (kolejność zgłoszenia warunkuje termin wniesienia opłaty rekrutacyjnej). Warunkiem rejestracji zgłoszenia jest wydrukowanie kwestionariusza dostępnego na stronie internetowej, wypełnienie i dostarczenie do Partnera wraz z kompletem wyszczególnionych dokumentów w formie załączników, ewentualnie wypełnienie kwestionariusza w wersji elektronicznej na stronie internetowej oraz dostarczenie do Partnera kompletu wymaganych dokumentów (osobiście lub pocztą/kurierem). W przypadku skorzystania z usług pocztowych/kurierskich – o kolejności przyjęcia zgłoszenia decyduje dzień otrzymania przesyłki przez Partnera.
7. WYMAGANE DOKUMENTY
Ankieta osobowa (do pobrania tutaj).
Zgoda na przetwarzanie danych osobowych (do pobrania tutaj).
Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Potwierdzenie przygotowania pedagogicznego (wymagane tylko na kierunki pedagogiczne).
Umowa na świadczenie usług edukacyjnych (do pobrania tutaj).
Oświadczenie o finansowaniu studiów podyplomowych (do pobrania tutaj)
Komplet dokumentów proszę dostarczyć osobiście lub przesłać na adres:
Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczyciela Fundacji In Corpore
Ul. Bażantów 2
40-668 Katowice
Z dopiskiem Studia podyplomowe- autyzm
Lub
Centrum Diagnostyki i Terapii In Corpore
Ul, Stoczniowców 7
30-728 Kraków
Z dopiskiem Studia podyplomowe- autyzm
8. OPŁATA REKRUTACYJNA
Kandydaci wnoszą opłatę rekrutacyjną w wysokości 80 zł przed podpisaniem umowy, na rachunek bankowy, który zostanie podany po dokonaniu zapisu.
9. OPŁATA ZA ŚWIADECTWO UKOŃCZENIA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH
Opłata obejmuje koszt związany z przygotowaniem i wydaniem świadectwa ukończenia studiów podyplomowych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27 września 2016 roku, w sprawie dokumentacji przebiegu studiów) – wynosi 30 zł. Opłata pobierana jest jednorazowo w momencie odbioru świadectwa ukończenia studiów podyplomowych.
10. REGULAMIN
Regulamin [HTML] [PDF]