Szkolenie poprowadzi: Mira Rządzka – doktor nauk o zdrowiu, neurologopedka, mioterapeutka. Specjalizuje się we: wczesnych oddziaływaniach neurologopedycznych u noworodków i niemowląt z zaburzeniami oralnymi, zaburzeniach dysfagicznych u dzieci i dorosłych, zaburzeniach rozwoju komunikacji u dzieci z ASD czy z zaburzeniami genetycznymi, zaburzeniach funkcji układu oralnego. Terapeutka Manualnej Terapii Krtani wg L. Mathieson, Manualnej Terapii Dysfagii, Metody ETTHNO w podejściu Esther de Ru, trenerka Shantala Special Care, międzynarodowa instruktorka Metody Butejki, terapeutka karmienia, Terapeutka Ortodoncji Funkcjonalnej MFS. Wieloletni wykładowca akademicki przedmiotów neurologopedycznych Autorka wielu specjalistycznych publikacji dla logopedów, m.in. w podręcznikach akademickich, recenzentka licznych pozycji dotyczących wczesnych oddziaływań logopedycznych oraz pomocy logopedycznych. Autorka książki Odruchy oralne u noworodków i niemowląt. Wczesna diagnoza i stymulacja” (najpopularniejszej publikacji Oficyny Wydawniczej „Impuls” w 2019 i 2020 r.), koncepcji mioterapeutycznego wspomagania rozwoju funkcji oralnych u noworodków i niemowląt oraz przygotowania pacjenta do zabiegu frenulotomii i opieki pozabiegowej (Projekt FRENULOTOMIA. Wsparcie dziecka, wsparcie rodzica), współautorka książki Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci. Współzałożycielka Polskiego Związku Logopedów oraz inicjatorka akcji społecznej logopedów Dzień Bezpłatnych Diagnoz Logopedycznych (DBDL), właścicielka Poradni Profilaktyczno-Terapeutycznej w Zielonej Górze.
Program szkolenia (16 h dydaktycznych):
1. Miofunkcja a mioterapia
2. Cele oddziaływań mioterapeutycznych
3. Anatomia: praktyczne wykorzystanie mięśni oralnych
4. Fizjologia obszaru oralnego – połykanie
5. Oddychanie: norma i patologia
6. Znaczenie wywiadu dla diagnozy dziecka z zaburzeniami miofunkcji
7. Diagnoza oralnychwarunków anatomicznych dziecka w praktyce
8. Zasady i protokół postępowania
9. Dobór oddziaływań mioterapeutycznych: momenty strategiczne
10. Terapia dysfunkcji oddychania
11. Praca z dzieckiem ze skróceniami wędzidełek jamy ustnej
12. Poszukiwanie rozwiązań: praca z pacjentem, analiza przypadku
Termin szkolenia: 7-8.12.2024
Cena szkolenia: 1450 zł
Zapisy poprzez: formularz zgłoszenia Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt
Regulamin: regulamin szkoleń
Szkolenie poprowadzi: Mira Rządzka – doktor nauk o zdrowiu, neurologopedka, mioterapeutka. Specjalizuje się we: wczesnych oddziaływaniach neurologopedycznych u noworodków i niemowląt z zaburzeniami oralnymi, zaburzeniach dysfagicznych u dzieci i dorosłych, zaburzeniach rozwoju komunikacji u dzieci z ASD czy z zaburzeniami genetycznymi, zaburzeniach funkcji układu oralnego. Terapeutka Manualnej Terapii Krtani wg L. Mathieson, Manualnej Terapii Dysfagii, Metody ETTHNO w podejściu Esther de Ru, trenerka Shantala Special Care, międzynarodowa instruktorka Metody Butejki, terapeutka karmienia, Terapeutka Ortodoncji Funkcjonalnej MFS. Wieloletni wykładowca akademicki przedmiotów neurologopedycznych Autorka wielu specjalistycznych publikacji dla logopedów, m.in. w podręcznikach akademickich, recenzentka licznych pozycji dotyczących wczesnych oddziaływań logopedycznych oraz pomocy logopedycznych. Autorka książki Odruchy oralne u noworodków i niemowląt. Wczesna diagnoza i stymulacja” (najpopularniejszej publikacji Oficyny Wydawniczej „Impuls” w 2019 i 2020 r.), koncepcji mioterapeutycznego wspomagania rozwoju funkcji oralnych u noworodków i niemowląt oraz przygotowania pacjenta do zabiegu frenulotomii i opieki pozabiegowej (Projekt FRENULOTOMIA. Wsparcie dziecka, wsparcie rodzica), współautorka książki Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci. Współzałożycielka Polskiego Związku Logopedów oraz inicjatorka akcji społecznej logopedów Dzień Bezpłatnych Diagnoz Logopedycznych (DBDL), właścicielka Poradni Profilaktyczno-Terapeutycznej w Zielonej Górze.
Program szkolenia (10 h dydaktycznych):
1. Cele i pojęcia wczesnej interwencji.
2. Czynniki warunkujące prawidłowy rozwój dziecka od poczęcia:
- czynniki endo- i egzogenne, istota wywiadu
- rozwój odruchowych reakcji oralnych (PNR) w okresie prenatalnym
3. Warunki okołoporodowe:
- poród: norma i patologia
- metody diagnostyczne noworodka
4. Badanie oralnych warunków anatomicznych noworodka i niemowlęcia.
5. Diagnoza PNR: norma i patologia, momenty strategiczne - propozycja własna.
6. Znaczenie mechanizmów kompensacyjnych w odruchowych reakcjach oralnych na podstawie badań własnych.
7. Omówienie innych metod diagnostycznych, adekwatnych do oceny rozwoju mowy dziecka:
- zasady badania mowy wczesnodziecięcej i dg wieku rozumienia mowy wg Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej wg. T. Hellbruge i Lajosi
8. Rozwój mowy od urodzenia do 12 m. ż. :
- dojrzewanie odruchów istotnych dla rozwoju mowy
- formy aktywności prewerbalnej
- rozwój fonacji pozytywnej
- karmienie naturalne i zasady karmienia terapeutycznego
- kalendarz funkcji pokarmowych
9. Wczesna stymulacja sfery oralnej u noworodków i niemowląt w przypadku zaburzeń oralnych - propozycja własna (omówienie materiałów filmowych, formułowanie pisemnej diagnozy oraz programów terapii).
Termin szkolenia: 7.09.2024
Cena szkolenia: 1050 zł
Zapisy poprzez: formularz zgłoszenia Wczesna diagnoza i stymulacja logopedyczna u noworodków i niemowląt
Regulamin: regulamin szkoleń
Szkolenie poprowadzi: Mira Rządzka – doktor nauk o zdrowiu, neurologopedka, mioterapeutka. Specjalizuje się we: wczesnych oddziaływaniach neurologopedycznych u noworodków i niemowląt z zaburzeniami oralnymi, zaburzeniach dysfagicznych u dzieci i dorosłych, zaburzeniach rozwoju komunikacji u dzieci z ASD czy z zaburzeniami genetycznymi, zaburzeniach funkcji układu oralnego. Terapeutka Manualnej Terapii Krtani wg L. Mathieson, Manualnej Terapii Dysfagii, Metody ETTHNO w podejściu Esther de Ru, trenerka Shantala Special Care, międzynarodowa instruktorka Metody Butejki, terapeutka karmienia, Terapeutka Ortodoncji Funkcjonalnej MFS. Wieloletni wykładowca akademicki przedmiotów neurologopedycznych Autorka wielu specjalistycznych publikacji dla logopedów, m.in. w podręcznikach akademickich, recenzentka licznych pozycji dotyczących wczesnych oddziaływań logopedycznych oraz pomocy logopedycznych. Autorka książki Odruchy oralne u noworodków i niemowląt. Wczesna diagnoza i stymulacja” (najpopularniejszej publikacji Oficyny Wydawniczej „Impuls” w 2019 i 2020 r.), koncepcji mioterapeutycznego wspomagania rozwoju funkcji oralnych u noworodków i niemowląt oraz przygotowania pacjenta do zabiegu frenulotomii i opieki pozabiegowej (Projekt FRENULOTOMIA. Wsparcie dziecka, wsparcie rodzica), współautorka książki Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci. Współzałożycielka Polskiego Związku Logopedów oraz inicjatorka akcji społecznej logopedów Dzień Bezpłatnych Diagnoz Logopedycznych (DBDL), właścicielka Poradni Profilaktyczno-Terapeutycznej w Zielonej Górze.
Program szkolenia (10 h dydaktycznych):
1. Następowanie oddziaływania częstotliwościowego do oddychania oddechowego.
2. Konsekwencje sposobów oddychania.
3. Diagnoza toru oddychania dla rozwoju.
4. Diagnoza toru oddychania.
5. Profilaktyka dysfunkcji oddychania.
6. Propozycje i metody.
7. Diagnoza w praktyce: doświadczenia i ćwiczenia warsztatowe
Termin szkolenia: 8.09.2024
Cena szkolenia: 1050 zł
Zapisy poprzez: formularz zgłoszenia Oddychanie
Regulamin: regulamin szkoleń
Szkolenie poprowadzi:
Mira Rządzka – doktor nauk o zdrowiu, neurologopedka, mioterapeutka. Specjalizuje się we: wczesnych oddziaływaniach neurologopedycznych u noworodków i niemowląt z zaburzeniami oralnymi, zaburzeniach dysfagicznych u dzieci i dorosłych, zaburzeniach rozwoju komunikacji u dzieci z ASD czy z zaburzeniami genetycznymi, zaburzeniach funkcji układu oralnego. Terapeutka Manualnej Terapii Krtani wg L. Mathieson, Manualnej Terapii Dysfagii, Metody ETTHNO w podejściu Esther de Ru, trenerka Shantala Special Care, międzynarodowa instruktorka Metody Butejki, terapeutka karmienia, Terapeutka Ortodoncji Funkcjonalnej MFS. Wieloletni wykładowca akademicki przedmiotów neurologopedycznych Autorka wielu specjalistycznych publikacji dla logopedów, m.in. w podręcznikach akademickich, recenzentka licznych pozycji dotyczących wczesnych oddziaływań logopedycznych oraz pomocy logopedycznych. Autorka książki Odruchy oralne u noworodków i niemowląt. Wczesna diagnoza i stymulacja” (najpopularniejszej publikacji Oficyny Wydawniczej „Impuls” w 2019 i 2020 r.), koncepcji mioterapeutycznego wspomagania rozwoju funkcji oralnych u noworodków i niemowląt oraz przygotowania pacjenta do zabiegu frenulotomii i opieki pozabiegowej (Projekt FRENULOTOMIA. Wsparcie dziecka, wsparcie rodzica), współautorka książki Profilaktyka i terapia dysfunkcji oddechowych u dzieci. Współzałożycielka Polskiego Związku Logopedów oraz inicjatorka akcji społecznej logopedów Dzień Bezpłatnych Diagnoz Logopedycznych (DBDL), właścicielka Poradni Profilaktyczno-Terapeutycznej w Zielonej Górze.
Program szkolenia (10 h dydaktycznych):
1. Rodzaje wędzidełek jamy ustnej, definicje, funkcje
2. Histologiczna struktura wędzidełek
3. Anatomiczno – fizjologiczne uwarunkowania dna jamy ustnej
4. Ankyloglossia – klasyfikacja zaburzenia (wędzidełka języka,wargi górnej i dolnej, policzków)
5. Konsekwencje ankyloglossii u noworodków i niemowląt w oparciu o doniesienia badawcze – badania własne
6. Konsekwencje nieprawidłowości w budowie wędzidełek
7. Diagnoza: ocena wędzidełek
8. Procedury w leczeniu (frenotomia, frenulectomia)
9. Mioterapia przed i po frenulotomii – propozycja własna
Termin szkolenia: 6.12.2024
Cena szkolenia: 1050 zł
Zapisy poprzez: formularz zgłoszenia Ankyloglossia u noworodków i niemowląt
Regulamin: regulamin szkoleń
Czym jest Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)?
Krajowy Fundusz Szkoleniowy stanowi wydzieloną cześć Funduszu Pracy, przeznaczoną na dofinansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawców, podejmowanego
z inicjatywy lub za zgodą pracodawcy. Celem utworzenia KFS jest zapobieganie utracie zatrudnienia przez osoby pracujące z powodu kompetencji nieadekwatnych do wymagań dynamicznie zmieniającej się gospodarki. Zwiększenie inwestycji w potencjał kadrowy powinno poprawić zarówno pozycję firm jak i samych pracowników na konkurencyjnym rynku pracy.
Kto może się starać o środki z KFS?
O środki z KFS może wystąpić każdy pracodawca w rozumieniu przepisów ustawy o promocji zatrudnienia, czyli podmiot zatrudniający pracowników na podstawie umowy o pracę. Nie jest pracodawcą podmiot prowadzący działalność gospodarczą i niezatrudniający pracowników
w ramach umowy o pracę, zatrudniający osoby na podstawie umowy o dzieło.
Gdzie złożyć dokumenty?
Wniosek o przyznanie środków z KFS na kształcenie ustawiczne musisz złożyć do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności zgodnie z terminami naboru określonymi przez PUP.
Szanowni Państwo, korzystając z usług Niepublicznej Placówki Doskonalenia Nauczycieli Fundacji In Corpore możecie się Państwo ubiegać o środki z Podmiotowego Systemu Finansowania (PSF).
Baza Usług Rozwojowych http://uslugirozwojowe.parp.gov.pl to ogólnopolska baza ofert usług rozwojowych dla przedsiębiorców, takich jak: szkolenia, studia podyplomowe, doradztwo
i coaching. W bazie znajdują się usługi, które są oferowane przez zweryfikowane firmy
i instytucje. Baza ta jest administrowana przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
Kto może skorzystać ze wsparcia?
Wsparcie jest skierowane do mikro, małych i średnich przedsiębiorców i ich pracowników (osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę oraz na podstawie umów cywilnoprawnych).
Ile wynosi dofinansowanie do usługi rozwojowej?
Poziom dofinansowania kosztów pojedynczej usługi rozwojowej wynosi od 50% do 80% kosztów.
Poziom dofinansowania zależy od wielkości przedsiębiorstwa oraz spełnienia warunków dodatkowych (np. objęcie wsparciem pracowników o niskich kwalifikacjach, w wieku 50+ lub
z niepełnosprawnościami).
Gdzie się zgłosić by skorzystać z dofinansowania?
Lista Operatorów w poszczególnych województwach: województwo dolnośląskie
województwo kujawsko-pomorskie
województwo łódzkie
województwo lubelskie
województwo lubuskie
województwo małopolskie
województwo opolskie
województwa podkarpackie
województwo podlaskie
województwo śląskie
województwo świętokrzyskie
województwo warmińsko-mazurskie
województwo wielkopolskie
województwo zachodniopomorskie
Tematyka kursu i cel
Jak wykorzystać zmiany pozycji ze stania do siadu do leżenia do siadu do stania i stania na jednej nodze w terapii specyficznych problemów pacjentów z uszkodzeniami mózgu – Koncepcja Bobath
Podwaliny stworzone przez Berthę i Karla Bobath są stale aktualizowane i dostosowywane do stanu aktualnej wiedzy oraz doświadczenia klinicznego. Kursy rozwijające mają na celu doskonalenie umiejętności zdobytych na szkoleniu podstawowym.
Model Praktyki Klinicznej Bobath (MBCP) ) (Michielsen i in., 2019) został opracowany w celu wyodrębnienia unikalnych aspektów stosowanych w Koncepcji Bobath. MBCP dostarcza podstaw dla powszechnego zrozumienia Koncepcji, z poszanowaniem zasad praktyki klinicznej, edukacji oraz badań.
Celem kursu zaawansowanego jest nauczenie się stosowania modelu Bobath w codziennej praktyce rehabilitacji neurologicznej. Integracja postawy i ruchu w odniesieniu do jakości wykonywania zadań jest kluczem do zastosowania koncepcji Bobath. Na kursie rozwijającym rozszerzymy umiejętności praktycznego zastosowania MBCP w odniesieniu do oceny i leczenia problemów związanych z funkcją kończyny górnej, sięganiem i chwytaniem w oparciu o aktualną wiedzę teoretyczną
Instruktorzy: Marc Michielsen, fizjoterapeuta, leader zespołu terapeutycznego w Paramedics at Rehabilitationcampus Sint-Ursula, Jessa Hospitals, Hasselt/Herk-de-Stad, Belgium; IBITA instruktor na poziomie Advanced Course Instructor ze szczególnym zainteresowaniem w rehabilitacji kończyny górnej u pacjentów z zaburzeniami mózgu. Przewodniczący IBITA. Prowadzi szkolenia na terenie Belgii, Polski,Niemiec, Francji i Szwajcarii.
Kurs kończy się otrzymanie dyplomu certyfikowanego przez IBITA. Szkolenie zostanie poprowadzone zgodnie z wytycznymi IBITA w języku angielskim przez certyfikowanych instruktorów metody Bobath z tłumaczeniem na język polski.
Ramowy Program szkolenia:
Program szkolenia rozwijającego IBITA 35 godzin Jak postawa i ruch zintegrowane są w czasie zmian pozycji?
Jak możemy wykorzystać zmiany pozycji w terapii pacjentów?
odkreślenie znaczenia klinicznego potencjału terapeutycznego zmian pozycji pomiędzyzestawami posturalnymi.
Pogłębienie wiedzy na temat neurofizjologii w nawiązaniu do zmian pozycji.
Kurs sygnowany jest przez IBITA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Instruktorów Bobath). Kurs przeznaczony dla fizjoterapeutów i lekarzy, którzy ukończyli kurs podstawowy wg wytycznych IBITA. Szkolenie rozwijające będzie poświęcone tematyce wspomagania do funkcji kończyny górnej u pacjentów z uszkodzeniem Ośrodkowego Układu Nerwowego.
Termin szkolenia: 11-15.03.2024, miejsce: Katowice
Cena szkolenia: 3800 zł brutto
Pobierz Regulamin Kursów
Zapisy poprzez: formularz zgłoszenia - Terapeutyczne wykorzystanie zmian pozycji jako sposób postępowania terapeutycznego - wg. Modelu Bobath - kurs rozwijający
W 2005 r. Integracja Bilateralna była tematem szkoleń prowadzonych na terenie Wielkiej Brytanii i w Dublinie (Irlandia), a także prezentowana była na szeregu konferencji państwowych i międzynarodowych. Od roku 2007 zaczęła wzbudzać zainteresowanie na całym świecie. Opracowanie i zebranie „Programu Integracji Bilateralnej dla Szkół” jest najnowszą zdobyczą trwającego projektu rozwoju Integracji Bilateralnej. W procesie uczenia się nasze ciała wymagają jakiejś formy ruchu, aby zaprezentować, w jaki sposób mózg przetworzył daną sytuację. Czytanie wymaga płynnych ruchów gałek ocznych, do pisania potrzebna jest współpraca ręki i oczu, a w przypadku mowy niezbędna jest precyzyjna artykulacja i zgranie w czasie naszego oddechu, języka, ust i mięśni żwaczowych do tworzenia magii komunikacji werbalnej. Wielu dzieciom sprawność ruchowa nie pozwala na umiejętne przekazanie ciałem procesów myślowych.
W trakcie szkolenia uczestnicy znajdą odpowiedź na pytanie, czym jest bilateralna integracja oraz jaka jest etiologia problemów. Celem szkolenia jest zapoznanie z występującymi symptomami i diagnostyką bilateralnej integracji, programem ćwiczeń i zajęciami praktycznymi
Instruktor kursu: Katarzyna Rychetsky - pedagog korekcyjny i wczesnoszkolny, terapeuta. National Director For Poland metody Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena– IAS , terapeutka Bilateralnej Integracji i trenerka tej metody. Organizuje szkolenia i kursy podnoszące kwalifikacje zawodowe dla pedagogów, terapeutów oraz nauczycieli. Obecnie prowadzi Centrum Metody Johansen - IAS i Centrum Wspomagania Rozwoju Dobry Start. Przez wiele lat była pracownikiem Prywatnej Kliniki Lekarskiej w Niemczech. Pracowała także w Akademii Medycznej w Warszawie i w Szpitalu Klinicznym Dzieciątka Jezus w Warszawie.
Martin Rychetsky – terapeuta pracujący z dziećmi z problemami w nauce, terapeuta metody bilateralnej integracji, trener metody bilateralnej integracji, superwizor metody indywidualnej stymulacji słuchu IAS, Certyfikowany Specjalista Autyzmu (Niemcy 2014 – prestiżowy kurs kształcący specjalistów w zakresie diagnozy i terapii autyzmu). Obecnie prowadzi Rychetsky Optical.
Do udział w szkoleniu zapraszamy: Nauczycieli
Ramowy program szkolenia:
Bilateralna integracja mózgu i móżdżku
Czym jest bilateralna integracja
Bateria testów diagnostycznych : teoria i ćwiczenia
Teoria do programu ćwiczeń
Program ćwiczeń ruchowych
Układanie programu na zajęć
Bilateralna Integracja- program szkolny (16h) obejmuje tylko kilka wybranych ćwiczeń z programu terapeutycznego ułożonych w konkretny program przeznaczony do pracy z grupą przez okres roku szkolnego
uczestnik dostaje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, które uprawnia do pracy z grupą dzieci ( uczestnik nie jest terapeutą BI)
wybrane elementy diagnozy / dostosowane do możliwości i czasu w placówce szkolnej/
nie ma prawa posługiwać się logo
Termin: 13-14.04.2024 Bilateralna Integracja- program szkolny (16h), zapisy poprzez formularz zgłoszenia Integracja Bilateralna - szkolenie NPDN
Miejsce: szkolenie Online
Cena: 650 zł
Regulamin: regulamin szkoleń
Celem szkolenia jest zdobycie umiejętności stwierdzenia występujących objawów i
symptomów zaburzeń opóźnienia neuromotorycznego. W trakcie szkolenia zostaną Państwo zapoznani z diagnostyką odruchów oraz praktycznym zastosowaniem ćwiczeń terapeutycznych
Instruktor kursu:
Martin Rychetsky – terapeuta pracuj z dziećmi z problemami w nauce, terapeuta metody bilateralnej integracji – program terapeutyczny, trener metody bilateralnej integracji, superwizor metody indywidualnej stymulacji słuchu JIAS, Certyfikowany Specjalista Autyzmu ( Niemcy 2014) – prestiżowy kurs kształcący specjalistów w zakresie diagnozy
i terapii autyzmu. Obecnie prowadzi Rychetsky Optical.
Katarzyna Rychetsky - pedagog korekcyjny i wczesnoszkolny, terapeuta. National Direktor For Poland metody Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena– JIAS , terapeutka Bilateralnej Integracji i trenerka tej metody. Organizuje szkolenia i kursy podnoszące kwalifikacje zawodowe dla pedagogów, terapeutów oraz nauczycieli. Obecnie prowadzi Centrum Metody Johansen - IAS i Centrum Wspomagania Rozwoju Dobry Start. Przez wiele lat była pracownikiem Prywatnej Kliniki Lekarskiej w Niemczech. Pracowałam także w Akademii Medycznej w Warszawie i w Szpitalu Klinicznym Dzieciątka Jezus w Warszawie.
Do udział w szkoleniu zapraszamy: Nauczycieli
Program szkolenia:
1. Objawy i symptomy odruchów pierwotnych
2. Przegląd badań nad wpływem nieprawidłowych odruchów pierwotnych
i posturalnych na trudności szkolne
3. Wpływ programu stymulacji oraz wygaszania odruchów na wyniki szkolne
4. Funkcjonowanie układu przedsionkowego
5. Omówienie problemów związanych z percepcją słuchową i wzrokową
6. Diagnoza dla dwóch grup wiekowych (4-7 i 7-12lat)
• Testy na równowagę i koordynację
• Testy odruchów: TOB, ATOS, STOS,
• Testy na wodzenie wzrokiem
• testy na percepcję wzrokową
7. Praktyczne warsztaty z wykorzystaniem Programu Ćwiczeń Integrujących dla Szkół
Termin szkolenia: 23-24.09.2023, miejsce: Katowice
Cena: 700 zł
Regulamin: regulamin szkoleń
Zapisy poprzez: formularz zgłoszeniowy kursu Sally Goddard 23-24.09.2023 - NPDN