Wsparcie dziecka – rodziny – nauczycieli/terapeutów
Cel warsztatów:
przełamanie stygmatu „trudne dziecko” poprzez zaprezentowanie oraz analizę praktyczną (dogłębną) tematyki związanej z trudnymi zachowaniami prezentowanymi przez dzieci z wyzwaniami rozwojowymi – poznanie w ujęciu holistycznym, powodów i przyczyn oraz celów trudnych zachowań prezentowanych przez dzieci z wyzwaniami rozwojowymi;
nauka tworzenia planu wsparcia w oparciu o podejścia nie awersyjne – rozwiązania reaktywne i proaktywne;
poznanie praktycznych sposób na self care w pracy nauczyciela/ terapeuty;
prezentacja i tworzenie własnej bazy w oparciu o poznane sposoby i strategie działania.
Ramowy program szkolenia:
1. Zaproszenie
• Dla kogo jest to szkolenie ? / Jak to się zaczęło? /Czy każdy nauczyciel i specjalista powinien radzić sobie z trudnymi zachowaniami? Czy rodzic musi wiedzieć, jak działać? Czym jest zachowanie ?/ Czym są zachowania trudne ?
2. Powody, przyczyny i cele trudnych zachowań – wg różnych koncepcji.
3. Wiesz już sporo, zatem jaki masz plan ? – czyli co mamy do wyboru – podejście nie awersyjne.
4. Mamy bazę – Tworzymy plan wsparcia. Rozwiązania proaktywne i reaktywne. Wsparcie dla Dziecka.
5. Zadbaj o Siebie i Rodzica – Współdziałanie.
6. Działamy – refleksyjny praktyk w działaniu. Techniki, narzędzia - tworzenie własnej bazy.
Grupa docelowa szkolenia:
Nauczyciele,
Terapeuci,
Studenci,
Nauczyciele wspomagający,
Asystenci,
Harmonogram godzinowy zajęć: 9:00 – 17:00
Osoby prowadzące:
mgr Barbara Pietrowska - Specjalizacja:
Pedagog specjalny wieloprofilowego usprawniania (pedagog specjalny dzieci przewlekle chorych i z dysfunkcją narządów ruchu, oligofrenopedagog ,surdopedagog),
terapeuta WWRD,
logopeda,
pedagog społeczny,
nauczyciel wychowania przedszkolnego w oddziałach specjalnych,
terapeuta Integracji Sensorycznej
Koszt: 560 zł
Termin: 19.10.2024 Miejsce: Katowice
Pobierz Regulamin Kursów