Podczas szkolenia uczestnik dowie się czym jest spektrum autyzmu, jaka jest klasyfikacja medyczna oraz jakie są kryteria diagnostyczne, jakie są objawy autyzmu u dzieci w wieku przedszkolnym.
Ponadto uzyska wiedzę na temat obowiązujących przepisów na temat funkcjonowania ucznia z autyzmem w przedszkolu, szkole oraz jaki rodzaj dokumentów upoważnia do dostosowania wymagań edukacyjnych i prowadzenia rewalidacji oraz innych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Na szkoleniu poruszona zostanie kwestia komunikacji z dzieckiem ze spektrum autyzmu wraz z elementami komunikacji alternatywnej AAC.
Prowadzący:
Urszula Rogalska – pedagog, terapeuta specjalny, doradca zawodowy, wykładowca akademicki, diagnosta pedagogiczny. Jest specjalistą ds. dysleksji i pracy z dziećmi i młodzieżą z trudnościami z emocjami i w zachowaniu. Swoją wiedzę diagnostyczną rozpoczynała w bydgoskiej poradni psychologiczno-pedagogicznej. Przez lata podwyższała i uzupełniała swoje kwalifikacje na różnorodnych studiach podyplomowych. Dodatkowo również zwiększała swoje doświadczenie zawodowe współpracując z ośrodkami silnie związanymi z pracą z rodzicami i dziećmi z trudnościami w nauce, zachowaniu i emocjach. Od 10 lat związana jest z Zespołem Szkół Prywatnych „Twoja Przyszłość” w Sosnowcu sprawując stanowisko koordynatora ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie całego Zespołu Szkół i jednocześnie będąc terapeutą i pedagogiem. Za swoją pracę w 2018 roku została odznaczona Nagrodą Prezydenta Miasta Sosnowca.
Swoją wiedzą dzieli się ze słuchaczami na studiach podyplomowych oraz w ramach spotkań na radach pedagogicznych.
Ramowy plan kursu:
Spektrum autyzmu – klasyfikacja medyczna, różnicowanie, kryteria diagnostyczne- Wyjaśnienie pojęć związanych z diagnozą medyczną.
Objawy autyzmu u dzieci w wieku przedszkolnym
Uczeń z autyzmem w przedszkolu i szkole w świetle obowiązujących przepisów
Trudności w funkcjonowaniu – sfera poznawcza, emocjonalna, społeczna, zaburzenia integracji sensorycznej.
Komunikacja z dzieckiem ze spektrum autyzmu, w tym elementy komunikacji alternatywnej AAC
Praktyczne sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
Jaki rodzaj dokumentów upoważnia do dostosowania wymagań edukacyjnych i prowadzenia rewalidacji oraz innych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Objawy i zachowania trudne - jak sobie z nimi radzić- mi.in.
- zaburzenia komunikacyjnej funkcji mowy, wpływ na realizację treści edukacyjnych;
- pasje czy fiksacje- pozwolić czy zabronić;
- pochwały i kary- czyli o konsekwencjach zachowania dla dzieci i konsekwencji dorosłych
- uczeń ze spektrum autyzmu w grupie rówieśniczej
- nauczanie zdalne- krótki przegląd bieżących doświadczeń rodziców i uczniów
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
Nauczycieli
Uczestnik po odbyciu szkolenia otrzyma zaświadczenie obejmujące tematykę szkolenia oraz zakres godzinowy.
Uczestnik osiągnie następujące efekty realizacji usługi rozwojowej:
Wiedza: Uczestnik szkolenia będzie wiedział czym jest spektrum autyzmu, jaka jest klasyfikacja medyczna, jakie są kryteria diagnostyczne oraz jakie są objawy autyzmu u dzieci w wieku przedszkolnym. Ponadto będzie miał wiedzę na temat obowiązujących przepisów na temat funkcjonowania ucznia z autyzmem w przedszkolu, szkole oraz jakie dokumenty upoważniają do dostosowania wymagań edukacyjnych i prowadzenia rewalidacji.
Umiejętności: Uczestnik szkolenia będzie umiał zastosować elementy komunikacji alternatywnej w pracy z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
Kompetencje społeczne: - uczestnik w zakresie kompetencji społecznych posiada umiejętność samokształcenia i dążenia do rozwoju i zgłębiania wiedzy z zakresu pracy z dzieckiem z autyzmem i zespołem Aspergera.
Czas trwania: 10 h dydaktycznych
Koszt: 500 zł/ osoba
Termin: termin zostanie podany po zebraniu grupy
Pobierz Regulamin Kursów
Zapisy poprzez: formularz zgłoszenia - Praca z dzieckiem z autyzmem, zespołem Aspergera - NPDN