Podczas szkolenia uczestnik dowie się czym są centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego, czym jest słyszenie a czym słuchanie, w jaki sposób prawidłowo zdiagnozować CAPD.
Ponadto nabędzie umiejętności pracy z dzieckiem z zaburzeniami słuchu w tym z CAPD, dowie się jakie występują trudności związane z prawidłową diagnozą CAPD oraz jak pomóc dziecku ze specyficznymi trudnościami w słyszeniu.
Dodatkowo zyska wiedzę na temat systemów wspomagających słyszenie takich jak aparaty słuchowe czy systemy FM.
Prowadzący:
mgr Iwona Wielesiewicz - logopeda, oligofrenopedagog z 25-letnim doświadczeniem w pracy terapeutycznej i pedagogicznej z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym z niepełnosprawnością intelektualną oraz z autyzmem, od 2008 roku czynnie stosująca w pracy terapeutycznej Metodę Tomatisa.
Ramowy plan:
Czym różni się słyszenie od słuchania?
APD w zaburzeniach rozwojowych – trudności związane z prawidłową diagnozą, podobieństwa i różnice
Diagnoza APD.
Czym są zaburzenia przetwarzania bodźców dźwiękowych?
Postępowanie terapeutyczne
Jak pracujemy z dziećmi :
a) w szkole – dostępne pomoce, przekształcanie środowiska szkolnego,
b) w domu – rady dla rodziców,
c) specjalistyczne terapie w zależności od rodzaju problemów dziecka
Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego– diagnostyka, systemy wspomagające słyszenie (aparaty słuchowe, systemy FM)
Do udziału w szkoleniu zapraszamy:
Nauczycieli
Uczestnik po odbyciu szkolenia otrzyma zaświadczenie obejmujące tematykę szkolenia oraz zakres godzinowy.
Uczestnik osiągnie następujące efekty realizacji usługi rozwojowej:
Wiedza: Uczestnik szkolenia będzie wiedział czym różni się słuchanie od słyszenia, jakie są najczęstsze trudności związane z prawidłowa diagnozą APD (CAPD), jak przeprowadzić diagnozę w kierunku zaburzeń centralnego przetwarzania słuchowego. Ponadto będzie miał wiedzę na temat pracy dzieckiem z problemami słuchu. Uczestnik będzie miła wiedzę na temat systemów wspomagających słyszenie – aparaty słuchowe, systemy FM
Umiejętności: Uczestnik szkolenia będzie umiał przeprowadzić terapie z dzieckiem z problemami słuchu.
Kompetencje społeczne: - uczestnik w zakresie kompetencji społecznych posiada umiejętność samokształcenia i dążenia do rozwoju i zgłębiania wiedzy z zakresu pracy z dzieckiem z problemami słuchu w tym z CAPD.
Czas trwania: 10 h dydaktycznych
Koszt: 500 zł/ osoba
Termin: termin zostanie podany po zebraniu grupy
Pobierz Regulamin Kursów
Zapisy poprzez: formularz zgłoszenia - Praca z dzieckiem z problemami ze słuchem NPDN